Pastaruoju metu interneto ir vartotojiška kultūra skatina neįgyvendinamus standartus darbui, laisvalaikiui, tarpasmeniniams santykiams. Dėl to dažnai jaučiamės nepakankami, atstumti, nelaukiami, netinkami ar kitokie nei tikimasi viešai. 2020 m. kovo mėn. Kanados mokslininkės Karen Horsman publikuotas straipsnis kalba, kad visi žmonės patiria vienokį ar kitokį atstumimą ar nepriėmimą savo gyvenime. Straipsnyje užsimename, kad dar paaugystėje jaunimas pradės patirti atstumimą asmeniniuose santykiuose (skyrybos, išdavystės), karjeros kelyje (nepriėmimas į norimą klubą, būrelį ar mokyklą, koledžą ir universitetą) ar netgi dėl tam tikrų asmens individualių savybių – tautybės, rasės, turimos negalios, priklausymo lytinės orientacijos mažumoms.
Dažnai jaunimas išgyvena įtampą dėl sunkumo prisitaikyti visuomenėje, nes buvo atstumti, nepriimti ar nepakankamai įvertinti. O tai lemia jų individualų savarankiškumo, iniciatyvumo lygį ir emocinio intelekto. Ne visiems jauniems žmonėms yra lengva įveikti gyvenimo iššūkius, kai kuriems reikia pagalbos suvokiant, per kokius procesus ir jausmus jie eina, kaip juos išgyvena, o tuo pačiu suprantant, kad panašius jausmus išgyvena jų bendraamžiai, draugai ir netgi suaugę žmonės, kurie atmetimą ir atstūmimą priima kitaip. Būtent gerai išugdytas emocinio intelekto lygis ir gebėjimas atpažinti savo jausmus leidžia asmenims lengviau išgyventi sunkesnius ir krizinius gyvenimo etapus. Emocinis intelektas nėra naujas dalykas. Anksčiau jį buvo įprasta vadinti žmogaus branda, išmintimi ar psichine sveikata. Emocinis intelektas – tai žmogaus asmeninės ir tarpasmeninės kompetencijos, kurios padeda užtikrinti emocinį ir dvasinį žmogaus atsparumą ir leidžia išgyventi įvairius jausmus: džiaugsmą, nusivylimą, skausmą, liūdesį, praradimą bei kt. Siekdami užauginti žmogų su aukštu emociniu intelektu turime lavinti keturis pagrindinius gerovės aspektus: protinį, fizinį, emocinį ir dvasinį. Ilgą laiką mokykloje didžiausias dėmesys buvo kreipiamas tik į protinių ir fizinių gebėjimų lavinimą, šiek tiek mažiau į – dvasinį, o emociniam intelektui beveik neskiriama visai jokio dėmesio.
Suprasdami, kad su pandemija kyla poreikis vis intensyvesniam išmaniąjam darbui su jaunimu, jauniems žmonėms socialinę komunikacijos kampaniją vykdysime ten, kur jie praleidžia daugiausiai laiko ir kur kuria savo netikro gyvenimo iliuziją – socialiniuose tinkluose. Siekdami, kad ši inovatyvi priemonė būtų veiksni, jaunimui patraukli, įtrauki ir sudominanti, kartu su partneriais nufilmuose nuasmenintas atmetimo istorijas, kurioms pasitelksime jaunuosius Lietuvos, Italijos ir Estijos menininkus. Viso bus sukurta 30 klipų, kurie įvairia menine ir kūrybine raiška perteiks įvairas atmetimo istorijas, taip parodant jauniems žmonėms, kad atmetimas yra dalis mūsų gyvenimo, kad atmetimas vienose situacijose veda prie kitų, kurios nebūtinai yra prastesnės, kad tokie, kokie esame šiandien, yra rezultatas to, kad mūsų gyvenime buvo ir pakilimų, ir nuopolių.
Pagrindiniai projekto pagalba pasiekti rezultatai:
1. Sukurti 30 vaizdo klipų, kurie per meninės interpretacijos raiškos formą pristatys nuasmenintas “atmetimo” istorijas. Kiekvienoje iš partnerių valstybių bus sukurta po 10 vaizdo klipų, kurių trukmė yra 1-3 min.
2. Apmokyti su jaunimu dirbantys asmenys (po 8 iš kiekvienos iš projekto partnerių valstybių, viso 24), kaip dirbti su jaunimu, kai jiems yra sunkus metas, kai jie gavo nuneigimą, atmetimą, buvo nuvertinti arba pakankamai neįvertinti.
3. Įgyvendinant šį projektą bus ugdomas ir auginamas geresnis, kokybiškesnis ir tvirtinesnis projekto partnerių bendradarbiavimas.
Projekto finansavimo sutarties numeris: 2020-1-LT02-KA227-YOU-007307.
Projekto finansavimo suma: 94 990 Eur.
Projektas įgyvendinamas 24 mėnesius, pradedamas 2021-06-30 ir baigiamas 2023-06-29.
Projekto partneriai:
- Kultūrinės ir organizacinės idėjos (LT);
- Involved (EE);
- Fattore K (IT).